Iskolakezdés. Amikor nehézségek vannak – Petőfi Rádió

Ugye tudod, hogy kisiskoláskorban a teljesítménymotiváltság életkori sajátosság? A gyerekek számára kifejezetten fontossá válik a saját teljesítményük, sikereik megélése. Az, hogy egy kisdiák szeretné, ha a tanítónéni megdicsérné, vagy ő izgul a legjobban, nehogy elkéssetek reggel, esetleg stresszel a másnapi tesióra miatt, alapvetően természetes dolog.

Azzal tudod őt a leginkább támogatni, ha elismered az erőfeszítéseit.

„Büszke vagyok rád, amiért egyedül megcsináltad az összes házit. Örülök neki, hogy ilyen szépen sikerült összeragasztani a papírokat.”

Gond akkor van, ha

  • A gyermek maga szenved a megfelelési vágya miatt. Pl. Fél, hogy nem sikerül majd a dolgozat, ezért nem szeretne iskolába menni. Rémálmai vannak stb.
  • A környezet számára válik aggasztóvá a viselkedése. Az iskola jelzi a nehézségeket vagy ti érzékelitek úgy, mintha megváltozott volna a viselkedése.
  • Életvezetési nehézséget okoz a teljesítményszorongás. Pl. Nem tudtok elmenni hétvégén egy kirándulásra, mert a gyermek indokolatlanul stresszel a hétfői dolgozat miatt. Pszichoszomatikus tünetek jelentkeznek nála az iskolás napokon. Stb.

Erről a kérdésről beszélgettünk a Petőfi Rádióban. A teljes adást ezen a linken hallgathatod végig.

ingyenes kurzus

A te gyermeked

web fooldal 6 ingyenkurz (1)
  • Tud türelmesen várakozni vagy úgy érzed túl hamar türelmetlenné válik?
  • Eljátszik szépen egyedül vagy folyton csak téged nyaggat, hogy játssz vele?
  • Hagyja, hogy nyugodtan telefonálj és válts néhány szót egy másik felnőttel vagy állandóan közbeszól?

Ha így érzed, akkor neked készítettem el az „Így tanítsd türelemre a gyermeked” INGYENES online gyermekpszichológiai kurzust. Kattints a gombra és töltsd le.

ÉRDEKELNEK AZ ÚJDONSÁGOK?

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVÉLRE!

A legfrissebb gyermekpszichológiai hírek személyesen tőlem!